Jeroen en Hanneke verkennen Maleisië

Selamat Datang! ( Welkom! )

Hoi! Na een goede vlucht zonder vertraging, met heel veel goede versnaperingen aan boord hebben we met onze bagage de taxi naar ons hotel in Kuala Lumpur genomen. In principe had er een taxichauffeur voor ons klaar moeten staan met onze namen op een bordje geschreven....maar helaas zoals het hier wel vaker gaat: GEEN taxi voor ons geregeld(ondanks 284 mailtjes heen en weer met de baas van ons hotel!). Gelukkig zijn er taxi's genoeg te krijgen op het vliegveld en na een rit van een uur hebben we daar moe maar voldaan ingecheckt in onze luxe kamer. Geen wekker zetten was het plan, met als gevolg dat we door de jet-lag pas om 14.15 uur wakker werden hahaha! Heerlijk uitgeslapen zijn we de miljoenenstad Kuala Lumpur te voet gaan verkennen. Natuurlijk zijn we bij de wereldberoemde Petronas Twin Towers geweest (de hoogste twin-torens in de wereld, 452 meter!) en bij de KualaLumpur-TV-tower! Wat een uitzicht hadden we daar zeg! WOW! De toren is maar liefst 421 meter hoog en wij hadden uitzicht op 272 meter, 360 graden rond. s' Avonds lekker rondgewandeld door de welbekende Aziatische straten ( Mariek, ook hier ruikt het af en toe een beetje vies en ook hier zijn de vreetschuurtjes op iedere hoek te vinden). ; -) Vandaag zijn we toch maar wel op tijd opgestaan, ondanks de lekkere bedden, en na een super de luxe ontbijt bij het hotel moesten we noodgedwongen een overcheck maken van ons Hotel naar de Green Hut Lodge. Na het inchecken zijn we de stad grotendeels te voet gaan verkennen. Met de monorail zijn we naar het zuiden van de stad afgereisd om vervolgens via de Chinese wijk, de Indiase wijk en een typische Maleisische wijk bekaf bij onze Lodge terug te komen. Nu zitten we uit te buiken van een heerlijke Indiase maaltijd en zometeen 1 nachtje slapen in een raamloos en vochtig hok! Gelukkig hoeven we er maar 1 nacht door te brengen aangezien we morgen een tocht van 5 dagen door de jungle van de Taman Negara en naar de theeplantages van de Cameron Highlands gaan maken. Verder leuk om te weten voor jullie in het regenachtige Nederland: Hier is het constant warm ( zo'n 30 graden) en vochtig, maar gelukkig wel droog, dus we genieten er echt wel van, lekker vakantie! We laten snel weer iets van ons horen!! Doeiii Jeroen en Hanneke

Bijna klaar!

Hallo allemaal!!! Jaja Jeroen en ik zijn bijna klaar voor onze trip naar Maleisië! We zijn de laatste spullen bij elkaar aan het verzamelen en dan op naar Düsseldorf morgen. Onze reis gaat om 21.00 uur 's avonds beginnen richting Dubai. Daar blijven we 3 uurtjes waarna we onze reis voortzetten naar Kuala Lumpur. We houden jullie op de hoogte!! Geniet van de regendruppels, wij gaan de zon opzoeken! ; ) Doeii Jeroen en Hanneke