Jeroen en Hanneke verkennen Maleisië

Kuching ( Borneo)

Hallo!!! Na een hele korte nacht stond om half 7 de taxi voor ons klaar om ons te droppen op het lokale vliegveld van KL, waar Air Asia haar vluchten uitvoert. In de taxi hadden we moeite met het open houden van onze oogjes...maar na een prima vlucht zijn we zaterdag 14 juli aangkomen in het rechter deel van Maleisie, het eiland ook wel Borneo genaamd door iedereen.Het zoeken naar een hostel was deze keer lastiger dan normaal. We wisten dat dit weekend het Rainforest World Music Festival plaatsvond, maar we gokten er op dat er nog wel iets te vinden was voor twee personen. Na lang zoeken in die hitte was het raak. In het huis van de Heer is namelijk altijd plaats, we kwamen terecht in een klooster!! Echt grappig, maar wel echt een prima kamer voor slechts 23 MR ( Maleisische Ringgit ) = 4,50 euro per nacht per kamer, geen geld dus! Rest van de dag in het stadje rondgekeken en aan de boulevard genoten van de heerlijke fruit juices! Die zouden ze in Nederland ook moeten hebben! De volgende dag hebben we een bezoekje gebracht aan een Semenggoh Wildlife Rehabilitation Centre, waar Orang Oetangs worden opgevangen die ziek zijn of vanuit andere delen van de wereld zijn overgeplaatst. Het doel van dit centrum: de aapjes terugplaatsen in de jungle, ze zijn namelijk semi-wild in dit centrum. Ze krijgen er te eten omdat er in de jungle niet genoeg is te vinden maar verder leven ze vrij in de natuur. Het was echt geweldig om die Orang Oetangs, klein groot dik en dun, te zien bungelen aan hun armen en benen. Vervolgens zijn we ons klaar gaan maken voor het grote festival. Het Music Festival laat vele bandjes uit alle delen van de wereld hun eigen muziek spelen. De lokatie was top: midden in de jungle stonden we met duizenden mensen te dansen op de muziek. Het was een soort Pinkpop in het klein, midden in de jungle, super! Nynke, wij vonden het heel erg leuk dat we je nog hebben getroffen op het festival. Geniet nog van je vakantie verder en we zien elkaar in Nijmegen weer! Daaaaggg!! Jeroen en Han

Joni

Daar wil ik foto's van zien! (de oerang oetangs, maar vooral van het festival in de jungle!)

Leo

cool zeg die aapjes, han hier ook een bietje door vertederd al zijn het geen panda's?

Jelco

Wat een verhalen zeg! Toffe foto´s ook! Ik ben jalo....

Tot snel!

Gerda

Hoi Jeroen en Hanneke, ik kreeg in een mailtje van jullie pap en mam deze site, leuk heej, lekker op vakantie in Maleisie. Geniet ervan!!! We gaan jullie volgen via de site. Groetjes vanuit Walton, Nieuw-Zeeland.

Tunafish