Jeroen en Hanneke verkennen Maleisië

Longhouse en Bako National Park

Ha! Na een mooi feestje zijn we in de middag een longhouse gaan bezoeken in de buurt van Kuching. Samen met onze gids hebben we rice-wine gedronken als welkomstdrankje en vervolgens werden we rondgeleid door het dorp. Het dorp is dus als het ware 1 groot huis, gebouwd op bamboe-palen van 3 meter hoog. Dit is de traditionele manier van wonen in deze omgeving. Leuk om te zien! De volgende dag hebben we het Bako National Park bezocht voor een mooie tocht en het zien van aapjes met erg lange neuzen. ( De Maleisische bevolking noemen ze de Hollandse apen!!?? Hoezo hebben wij lange neuzen dan???) Helaas waren deze aapjes zo schuw dat we ze niet heel duidelijk op foto hebben....Onze tocht door de jungle werd onderbroken door een pauze in een prachtige baai, super wat een strandje! Onderweg ook mangroven gespot, aan deze bomen kun je erg goed zien hoe hoog het water komt in regentijd. 's Middags konden we in Kuching de verleiding niet weerstaan om bij een Hilton Hotel een duikje te nemen. Voor slechts 3 euro hebben we genoten van de high-society, een mooi zwembad en een heerlijke warme douche haha. Oja we kochten bij dit zwembad ook nog een fles water in de veronderstelling dat deze ongeveer even duur zou zijn als in de supermarkt ( zo'n 50 cent), maar in het Hilton hebben ze blijkbaar water van goud: we betaalden voor 1 fles water slechts 5 EURO!!!!! Hilarisch! Doeiiii Jeroen en Hanneke

Laurens

nicey!! Ik ben nu officieel benieuwd naar de foto's

Tunafish