Jeroen en Hanneke verkennen Maleisië

"Overgangsdag"

Na de zeer geslaagde meerdaagse trip naar de Taman Negara / Cameron Highlands zijn we weer teruggegaan naar Kuala Lumpur, waar we rond het middaguur weer arriveerden. Daar hebben we opnieuw onze intrek genomen in ons " Green Hut " guesthouse waar een deel van onze bagage was achtergebleven. Na een heerlijke douche zijn we in de stad de vlucht naar Kuching voor zaterdag de 14e gaan regelen en het buskaartje voor de dagtrip op vrijdag de 13e (!!!) naar Melakka, alleen het kaartje voor de heenreis (later bij het stukje over Melakka meer hierover, dus lees vooral verder !!!). Na het regelen van het buskaartje wilden we even naar de Maleisische versie van het Omniversum gaan kijken. In een supergroot winkelcentrum (Beyaya Times Square) gingen we op zoek naar het IMAX-theatre. Hier bleken helaas slechts 2 films te draaien, Harry Potter 5, maar die was al begonnen, en laat op de avond Transformers, maar daar hadden we niet zo'n zin in, waren we te moe voor....beetje teleurgesteld liepen we dus wat verder rond in het winkelcentrum, waar we ineens tot onze grote verbazing een grote achtbaan zien !? Midden in het winkelcentrum was een soort van Toverland-pretpark voor kids gebouwd, met een mega-grote achtbaan dwars door het winkelcentrum !! Wij dus natuurlijk kaartjes kopen voor het pretpark (5 euro entree) en 2x van deze rollercoaster genoten, was echt gaaf (wij wel Harm en Christel, we konden het niet laten !!). De dag werd afgesloten met een heerlijke maaltijd bij de plaatselijke Vietnamees (o.a. de bekende pho-soep).

Tunafish