Jeroen en Hanneke verkennen Maleisië

Expeditie Robinson / Monsopiad village

Vrijdag de 20e hebben we onszelf een echte stranddag gegund. Met een speedboot zijn we naar Manukan Island gevaren, echt een expeditie Robinson eiland (onze gids van gisteren had trouwens nog meegewerkt aan een eerdere versie van dit programma en de expeditie die najaar 2007 bij ons op TV komt is hier nu gaande, 8 Belgen en 8 Nederlanders zitten hier in Maleisie dus nu ergens op een eiland !!). We hebben lekker gezwommen, gesnorkeld (best veel leuke visjes gezien) en van de stralende zon genoten. Na een paar uurtjes werden we met de speedboot naar het tweede eiland gebracht, Mamutik Island, al net zo mooi ! Daar hebben we weer echt gerelaxed en tot de BBQ-lunch klaar was. Heerlijke lunch met alles er op en er aan, wel een beetje kapitalistisch, maar mag best een keer op vakantie vonden wij. Na de lunch begon het ineens extreem hard te regenen en onweren. Hier in Maleisie is het weer net als in de bergen in Europa, het ene moment super mooi en het andere moment bakken regen (de mensen in Limburg hadden er geloof ik laatst ook last van). We werden geadviseerd om de boot terug naar het vasteland te nemen maar daar hadden we nog geen zin in en dus hebben we onder het genot van een kopje koffie/thee in het cafetaria op het eiland wat gekaart en jawel, na een uurtje bleek alles weer perfect en hebben we nog lekker 2 uur op het strand genoten van prachtig weer !! Als twee rode kreeftjes gingen we terug naar het vasteland..... Zaterdag de 21e hebben we onze laatste dag in Maleisie lekker uitgeslapen, om vervolgens nog lekker wat te shoppen (souvenirs!!). 's-Middags hebben we een bezoekje gebracht aan het Monsopiad Cultural Village, een dorp waar uitgelegd werd hoe de Monsopiad stam (het waren echte koppensnellers die de afgehakte hoofden van hun tegenstanders uitdroogden en ophingen in de kamers!!) vroeger leefde (ze verkochten er nu in de souvenirshop zelfs t-shirts met "Headhunters rule" erop). Na rondkijken in de diverse woningen, blowpipe schieten, katapult schieten, Maleisisch steltlopen etc. werd het bezoek afgesloten met een erg leuke dans met originele klederdrachten van echte krijgers, erg leuk !! Zo, dit was dus Maleisie voor ons, het zit er nu echt bijna op. We vliegen morgenochtend naar Johor Bahru, om vervolgens met de bus naar Singapore te gaan. Daar 1 dagje en dan nog twee dagen Dubai en dan is het alweer voorbij helaas....Wellicht laten we vanuit Singapore of Dubai nog iets van ons horen, maar anders zeggen wij "Tot ziens" !!

Marieke

Niet normaal hoe snel het voorbij is gegaan!!

Geniet er nog ff flink van, het allerlaatste stukje!

Annemarie

Super leuk zo'n verslag.
Maar wat is de tijd snel gegaan.
Tot snel!!

tante maria

hoi Jeroen en Hanneke!! Beter laat dan nooit! Wat een MEGA-ervaringen! Moet jullie verslagen trouwens nog 'n keer overlezen,was erg veel/indrukwekkend!!
Geniet vooral van jullie dagen daar nog en een GOEDE reis terug!!

Marie-José Damen

Hallo Hanneke en Jeroen, heel graag zou ik jullie het een en ander willen vragen, praktische dingetjes over jullie reis. Zou je mij een emailadres kunnen geven zodat ik dit kan doen? Alvast bedankt voor de moeite.
damenmarie@hotmail.com

Tunafish